Search

Prodáváte nemovitost? Přečtěte si, jak sestavit inzerát tak, aby oslovil co nejvíce zájemců

V posledních letech se klade čím dál větší důraz na rozvoj online marketingu a podstatná část většiny transakcí se odehrává u počítače. Nejinak tomu je i na realitním trhu. Zájemci o koupi nemovitosti mají k dispozici množství realitních serverů, a tak je samotný inzerát nemovitosti jedním z nejdůležitějších faktorů, které mohou potenciálního kupce přesvědčit k investici. Jak ho sestavit tak, abyste přitáhli pozornost co nejvíce zájemců?

Podle Jakuba Kindla, manažera rodinné realitní kanceláře Domov, která se specializuje na lokalitu Prahy a Berounska, je pro inzerát klíčové, aby působil důvěryhodně a zájemce o koupi se z něj dozvěděl vše podstatné. „Ač se to někomu může zdát udivující, je to právě internet, kde se v současnosti obchoduje. Dává totiž lidem možnost vše si v klidu a v soukromí promyslet a zvážit své možnosti. To samozřejmě neznamená, že by byl osobní kontakt méně důležitý. Je si ale nutné uvědomit, že k osobnímu kontaktu, tedy prohlídkám, nedojde, pokud nebude inzerát dostatečně lákavý a zajímavý,“ vysvětluje Kindl.

Co je tedy při tvoření inzerátu klíčové? Soustředit byste se měli na dvě věci, a to jsou kvalitní fotografie nemovitosti a všeříkající, přesto stručný popisek. „Fotografie jsou podceňovanou součástí inzerátu a i na realitním trhu platí, že lidé kupují očima. Pokud tedy sám prodávající není profesionální či alespoň zkušený fotograf-samouk, měl by upustit od myšlenky nafotit nemovitost k prodeji sám. Pokud jste si někdy procházeli nabídku realit, sami pravděpodobně uznáte, že nekvalitně zpracované fotografie nejsou tím, co by vás u inzerátu oslovilo,“ říká Jakub Kindl.

I když se tedy do prodeje pouštíte bez pomoci realitního makléře, zkuste oslovit profesionálního fotografa, který vám nemovitost a její okolí nafotí. „Fotografie musí působit profesionálně, měly by se zájemcům o koupi líbit, probouzet v nich emoce a měly by mít vypovídající hodnotu. To znamená, že jednotlivé záběry srozumitelně provedou domem či bytem tak, aby si osoba, která si je prohlíží, uměla jasně představit, jak to uvnitř a venku vypadá. Hitem současnosti, díky kterému dokážeme vzbudit u prodávaných nemovitostí více zájmu, jsou i videoprohlídky nebo virtuální prohlídky. Tvorba vizuálního materiálu je součástí našich služeb, které prodávajícímu poskytujeme,“ dodává Kindl.

Neméně důležitý je poté i popisek nemovitosti. Ten by měl mít hlavu a patu, měl by odpovídat na důležité otázky zájemců, ale přesto je dobré ho udržet stručný. „Lidé se dnes chtějí dozvědět co nejvíce informací ještě předtím, než vůbec kontaktují prodávajícího nebo realitní kancelář. To ale neznamená, že chtějí číst sáhodlouhé literární dílo. Popisek inzerátu tak musí být přehledně rozčleněn a v jednotlivých bodech obsáhnout vše podstatné. Samozřejmostí je poté i správná gramatika a stylistika,“ upozorňuje Kindl. A co konkrétně v inzerátu nesmí chybět?

Do nadpisu inzerátu patří to nejdůležitější, tedy typ nemovitosti, dispozice a lokalita. Dále by se zájemci měli dozvědět užitnou plochu a neměli byste opomenout cenu nemovitosti. „U některých objektů realitní kanceláře cenu nezveřejňují a je zájemcům sdělena na vyžádání, ale v případě, že prodáváte nemovitost na vlastní pěst, vřele doporučuji cenu zveřejnit. Podstatné jsou pro zájemce o koupi i další informace jako druh stavby, příslušenství, typ podlah, způsob vytápění a samozřejmě nelze zapomínat ani na charakteristiku lokality. Je proto dobré zmínit, zda se jedná o klidnou lokalitu a jaká je její vybavenost a dopravní dostupnost. V neposlední řadě je pak nutné zmínit i energetickou náročnost objektu, která potenciálnímu kupci napoví, kolik ho bude provoz nemovitosti stát,“ uzavírá Jakub Kindl za realitní kancelář Domov.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *