INSPIRACE

Zařizujeme pracovnu – rady a tipy, jak vytvořit harmonické a inspirativní prostředí

Ať už pracujete v kanceláři nebo doma, pamatujte na to, že kolem sebe vždy potřebujete příjemné prostředí, které vám dovolí plně se soustředit a které povzbudí kreativitu. Oblíbené slovní spojení „pracovní kout“ zní opravdu příšerně a v mnohých případech přesně vystihuje podmínky, ve kterých se řada z nás práci věnuje – starý nebo co nejlevnější nábytek, rozvrzaná židle a kolem dokola haldy papírů či šanonů. Nejen domov, ale i pracoviště musí být důstojné!

 

1. Zajistěte si dostatečný prostor

Pro práci skutečně nestačí ledajaká místnost, obzvláště trávíte-li zde čas každý den. Podle norem by pracovna pro jednu osobu s odkládací plochou a bez prostoru pro jednání měla měřit minimálně 8 m2. Člověk se potřebuje protáhnout, projít po místnosti a nemít stísněný pocit.

Peníze, které jste si vytyčili na pracovnu, se nebojte z větší části věnovat na dostatečný prostor, časem se vám tato investice vrátí nejen na výdělcích, protože budete moci lépe přemýšlet, ale pozitivně se odrazí i na vašem zdraví. Nakonec přeci doplňky a nábytek můžete pořídit na splátky nebo s tím pár měsíců posečkat.

 

2. Zaměřte se na osvětlení a světové strany

Podle hygienických norem by pracovní místnost měla být dostatečně osvětlena denním světlem s možností zastínění a umělého svícení. Ať se vám to líbí nebo ne, je vědecky dokázáno, že denní světlo je zdravé pro oči a působí pozitivně i na psychiku.

Jste-li světloplaší, vsaďte na světové strany. Místnosti směrem na sever a severozápad mají příjemné přítmí, kde vás neruší oslnivé sluneční paprsky. Naopak milovníkům tepla a slunečního svitu udělá dobře, orientují-li svoji pracovnu na východ či jihovýchod.

Doporučená intenzita osvětlení v kancelářských prostorech je 500 – 1500 luxů.

 

3. V pracovně udržujte správnou teplotu

Ideální teplota v místě, kde se věnujete kancelářské činnosti s minimem pohybu, by měla být minimálně 20 °C, ovšem optimálních je 22 °C.

 

4. Pracovnu rozdělte na zóny

Pracovní zóna – Starého haraburdí se v pracovně raději zbavte a pořiďte nábytek na míru se spoustou úložného prostoru. Zároveň by měly být úložné prostory uzavíratelné, aby vás jejich obsah zbytečně nerozptyloval. Pracovní stůl pořiďte bytelný a velkorysý, abyste měli dostatek prostoru. Hlavní je ale ergonomicky tvarovaná židle s regulací zad, výšky i područek.

Zóna odpočinku – Během pracovního je třeba také občas vypnout a natáhnout se do pohodlného křesla. Vyčleňte si místo v pracovně vyhrazené pouze pro tyto účely. Pořiďte sem pohodlné kanape, konferenční stolek, lampu a nějaké rostliny, které celou místnost oživí.

Vybavení pracovny může být finančně velice náročné, proto využijte například výhody hotovostní půjčkynebonákupu vybavení na splátky, které vám dovolí splácet kvalitní zařízení postupně a nemusíte se tak spokojit s levnými kompromisy.

Související příspěvky

Stavební chemie – Pojem, který při stavbě uslyšíte snad stokrát

redakce

Kvalitní firma nemá problém s realizací úklidu i o víkendu

redakce

Investice do nemovitosti je jedním z nejúčinnějších léků proti inflaci

redakce

Přidat komentář

* Použitím tohoto formuláře souhlasíte s ukládáním a zpracováním vašich údajů na tomto webu.