TIPY

Prodejte svou nemovitost až o 10 % dráž

Plánujete prodej nemovitosti? Někteří odborníci se shodují na tom, že na tento krok nyní není zcela vhodná doba. Nahoru šly nejen hypotéky, ale za poslední roky byl zaznamenán i výrazný nárůst cen nemovitostí, a to napříč celou Českou republikou. Mnozí kupci proto teď váhají a obecně na každou nemovitost připadá menší počet zájemců. Prodávající tak nemají nejlepší vyhlídky a někdo volí cestu zlevňování. To ale není nezbytně nutné. Nemovitost lze prodat i nad její tržní hodnotou. Jak?

Odpověď na tuto otázku nabízí realitní společnosti. Těm sice zaplatíte provizi za zprostředkování prodeje, vyberete-li ale solidní společnost, dostanete se na lepší cenu. Toto tvrzení potvrzuje i David Novotný ze společnosti Bohemian Estates, která se zabývá prodejem, správou a investicemi do nemovitostí. „Naše data ukazují, že v průměru prodáme nemovitost o 10,4 dráž, než je její tržní hodnota. Dovoluje nám to naše letité know-how, správně zvolené prodejní strategie a nástroje, které využíváme k propagaci a prezentaci nemovitostí,“ vysvětluje David Novotný.

Bohemian Estates na trhu funguje už od roku 2006 a od té doby nabízí drobným i velkým investorům řešení na klíč. Společnost je jedním z největších a nejzkušenějších správců nájemního bydlení v republice a zaměřuje se i na prodej nemovitostí. V této oblasti dovede klientům vydělat desítky až stovky tisíc korun navíc a ušetřit desítky hodiny ročně.

O 10 % víc…ale jak?

A jak může prodej s realitní společností být více ziskový? David Novotný uvádí, že klíče k úspěchu jsou celkem čtyři. „Extrémně důležité je zvolit správnou strategii. Prodej nemovitosti není jen o tom nafotit jednotlivé místnosti a vyvěsit je online. S kupci musíte komunikovat, musíte znát daný trh a musíte vědět, co je vlastně žádané. Prodejní strategie je velmi důležitá,“ dodává.

Na úspěšném a maximálně ziskovém prodeji se ale podepisuje i přístup do neveřejných cenových map pro danou lokalitu. Díky tomu dovede společnost určit, kde je minimální a maximální cenová hranice. Právě tato částka se při soukromém prodeji často pohybuje mimo toto rozmezí, a to způsobuje buď nezájem kupců nebo pravý opak, tedy velký zájem a nakonec prodání pod cenou.

Potenciální zájemce však musíte nejprve oslovit. A právě zde přichází na řadu profesionální prezentace nemovitosti. Inzerce, marketing, prohlídky. To vše je potřeba připravit precizně a s využitím profesionálních nástrojů. „Doba pokročila a kupci jsou zvyklí vybírat online. Nikdo už nespoléhá na osobní prohlídky, na ně většinou chodí zájemci, kteří jsou alespoň částečně rozhodnuti o koupi. Proto dbáme na prezentaci nemovitosti a zpřístupňujeme virtuální prohlídky.

Nakonec vám spolupráce s Bohemian Estates přinese i právní a administrativní pomoc. „S kupcem nebo s jeho zastupující realitní společností vše vykomunikujeme a vyřešíme i administrativu s úřady. Dovedeme i zvolit správný postup vedoucí k minimalizaci daňového zatížení. Naším cílem je, aby prodejce neměl žádné starosti a nemovitost prodal výhodněji, než kdyby byl na celý proces sám,“ uzavírá David Novotný za Bohemian Estates.

Související příspěvky

Nenechte si ujít první Stavební veletrh ONLINE 22.–23. 1. 2021

redakce

Potřebujete brusné pásy pro pásové brusky? Poradíme vám, odkud je objednat

redakce

Trendem je minimalismus

redakce