INSPIRACE TIPY

Jak si zařídit domácí kancelář?

Stále více pracujících lidí se přesouvá z firemních kanceláří do kanceláří doma. Nejen, že ušetří čas a peníze za každodenní dojíždění, ale mohou si ji vytvořit podle svého, neruší je ostatní kolegové a pocit volnosti, dodává větší klid na práci. Co vše by měla domácí kancelář mít, na co si dát pozor a jak vybrat vhodné zařízení, s tím vám pomůže následující článek.

Domácí kancelář s sebou nese výhody i nevýhody. Největším lákadlem na domácí kancelář je možnost si sám organizovat pracovní dobu, dá se volně během dne střídat čas pro práci a volný čas. Odpadá stres a spěch, který na lidi dopadá v pracovním prostředí.

Naopak nevýhodou je, že není žádný dohled. V domácím prostředí jsou i jiné věci než jen pracovní a může se snadno stát, že se k práci vůbec nedostane. I když v práci kolegové někdy ruší, stále je to kontakt si lidmi, který může být u domácí kanceláře postrádán.

Před začátkem realizace domácí kanceláře, je dobré si odpovědět na pár základních otázek.

  • Co se bude v kanceláři dělat?
  • Kolik času se v ní bude trávit?
  • Bude sloužit při návštěvu klientů a kolegů?
  • Budou z kanceláře probíhat i konferenční hovory nebo video telefonáty?
  • Jaké materiály se budou skladovat?
  • Jaké zařízení je k práci potřeba?

Prostor

Nejlepším řešením je vymezení samostatné místnosti, díky tomu se navodí pocit pracovní povinnosti. Na domácí kancelář není potřeba velké místnosti, stačí 8 m2. Pokud bude kancelář sloužit i na setkání s klienty je dobré mít vlastní vchod a sociální zařízení. Průchozí místnosti jsou nevhodné z důvodů rušivých elementů.

V případě, že nejde mít celou místnost, je důležité si pracovní prostor, co nejvíce oddělit od domova. Místnost by měla být vymalována příjemnými barvami, které nebudou rušit od práce. V místnosti by neměla chybět zeleň a další dekorace, které vytvoří pocit pohodlí a klidu.

Nábytek

Zařizuje-li se celá místnost nebo jen část, je vždy důležité mít vhodný nábytek, který bude plně funkční a vhodný k pracovní činnosti. Ze všeho nejdůležitější je stůl. Ten by měl být kvalitní, vysoký a s dostačující velikostí plochy. Stůl by měl být minimálně 120 cm dlouhý. Jelikož je stůl ústředním prvkem kanceláře, měl by se na něj vejít monitor, klávesnice, záložky na dokumenty nebo lampa.

Vhodným tvarem je L, kde na jeho kratší straně může být potřebná technologie k práci. Nezanedbatelnou investicí je koupě židle. Zaměstnání, kde se prakticky celou dobu sedí, vyžaduje anatomicky tvarovanou židli s výškovou nastavitelností.

Úložný prostor

Jen velký stůl nestačí, při práci se produkuje velká spousta materiálů a dokumentů, které je potřeba někam založit. Proto by v kanceláři neměly chybět úložné prostory. Mezi základní vybavení patří regály nebo kontejnery na kolečkách, které se dají umístit pod stůl. Pro archivaci poslouží skříň určená na dokumenty, vybavená šanony, zakladači nebo stojany.

Osvětlení

Pracovní prostor by měl mít dostatek kvalitního osvětlení, aby nedocházelo k ničení zraku. Svítit by se mělo i za dne, kdy má světlo psychické i hygienické účinky. Ke stropnímu světlu je dobré mít i stolní lampu, která bude v dostatečné výšce, aby neoslňovala. Nejčastěji jsou využívány žárovky s měkkým světlem, na druhou stranu úsporné žárovky umí ušetřit peníze.

Technické vybavení

Součástí každé kanceláře, i té domácí, musí být technické zázemí. Ať už je náplní práce cokoliv, počítač, telefon, řezačky papíru a tiskárna jsou základ. Všechno technické vybavení by mělo, co nejvíce usnadnit a urychlit práci. Ideálním řešením se pro většinu kanceláří stávají multifunkční zařízení, která díky svým funkcím, dokáží splnit veškeré požadavky a nezaberou moc místa.

Největším pomocníkem se ukázaly multifunkční tiskárny, které zrychlí práci a dokáží ušetřit energii. Pro multifunkční tiskárny jsou typickými vlastnosti oboustranný tisk, rychlost tisku nebo skenování.

Mezi oblíbené a ty nejlépe hodnocené patří multifunkční tiskárny Canon. Tato značka je vyhlášená pro kvalitní produkty do domácích kanceláří. Na trhu jsou multifunkční tiskárny Canon, které zvládají tisknout a mají skener, fax a automatické podávání dokumentů ADF v jednom stroji.

Související příspěvky

Topná sezóna je daleko, ale do rekuperační jednotky se vyplatí investovat již nyní

redakce

SWEET LOFT! Hit letošního léta

redakce

Veletrh For Arch 2013 ocenil hlavní cenou GRAND PRIX systém Tecomat Foxtrot od české společnosti Teco a.s.

redakce