STAVBA

Kvalitní CRM systém ocení i stavební firma. V čem konkrétně může prospět i té vaší?

CRM systémy se v poslední dekádě staly takřka nedílnou součástí většiny odvětví. A i když se na první pohled může zdát, že se hodí především firmám, které se zaměřují na přímý kontakt se zákazníky, využívají se i v oblastech jako je stavebnictví. Velmi dobře poslouží i pokrývačům. Vhodně zvolený software může výrazně zlepšit celkovou efektivitu provozu, úroveň zákaznického servisu a celkovou spokojenost klientů.

Klientela pod lupou

Mezi hlavní benefity implementace CRM systému patří přehledná správa klientů. Při práci, která zahrnuje rozmanité projekty a různorodé klienty, je udržování přehledu o všech interakcích naprosto zásadní. Do databáze se průběžně zaznamenávají informace o klientech, a to včetně detailů o předchozích zakázkách, preferencích zákazníků, ale i plánovaných schůzkách. Díky tomu nezůstane opomenut žádný důležitý detail – a každá komunikace s klientem bude personalizovaná a profesionální.

Efektivní organizace práce

Stavebnictví je specifická oblast. Termíny realizací zakázek jsou často takříkajíc na hraně. Ať už jde o naléhavou opravu střechy nebo o komplexnější projekt, který vyžaduje delší plánování, CRM software činí dodržování harmonogramu mnohem jednodušším. Tím se nejenže zvyšuje provozní efektivita firmy, ale také se minimalizuje riziko zpoždění.

Spokojenější zákazníci

Dalším důvodem, proč CRM systémy nacházejí uplatnění i ve stavebnictví, je zlepšení úrovně zákaznického servisu. Mnohé stavební projekty jsou pro zadavatele (zákazníky) stresující – v praxi se může jednat o majitele domu, který potřebuje před příchodem zimy zateplit fasádu, stejně jako o velkého developera, který organizuje rozsáhlou rekonstrukci bytového domu. A prostřednictvím CRM lze sledovat veškerou komunikaci s klienty na jednom místě, čímž se zjednodušuje a urychluje řešení stížností a dotazů.

Jednodušší predikce trendů

Většina stavebních firem se musí poprat se sezónní poptávkou. A zatímco např. v letních měsících může být zakázek tolik, že se sotva stihnou realizovat, v zimě je naopak relativní klid. Zorganizovat práci s ohledem na specifika ročního období však může být poměrně náročné, protože je třeba zohlednit různé faktory. Díky CRM systému lze tyto změny a trendy předvídat mnohem přesněji a v souvislosti s tím i efektivněji řídit zdroje, včetně pracovních sil a zásob materiálu.

Praktických výhod CRM systému pro stavební firmu bychom mohli zmínit daleko více, ale vy je můžete zjistit sami, Stačí si zdarma stáhnout oblíbený český eWay-CRM a vyzkoušíte si jeho funkce na vlastním podnikání. Využití pro něj najdete nejen v kontextu vztahů se zákazníky, ale i pro projektové řízení.

Související příspěvky

Proč se vyplatí pustit se do renovace fasády na domě a jak na to

redakce

Odvětrávané fasády potřebují kvalitní základ

redakce

Na co si dát pozor při výběru koncového spínače

redakce