OSTATNÍ

Jak efektivně inzerovat nemovitosti, abyste prodali!

 

Prodáváte (či pronajímáte) svou nemovitost? Poradíme vám, jak ji efektivně inzerovat. Víme totiž, jaký druh inzerce vám pomůže k rychlému úspěchu. Realitní server REALCITY nám prozradil, co v jakém regionu na zájemce o reality funguje a za co se investice do inzerce nemovitosti vyplatí méně.

 

V Praze vládnou realitní servery doplněné realitními časopisy

„V metropoli v podstatě informace útočí ze všech stran. Billboardy, polepy tramvají, plachty, reklamní plochy v metru, na zastávkách MHD, reklamní spoty v rádiích, a to v daleko větší míře než v jiných městech. I přes to nebo možná právě proto lidé stále využívají nebo se i vrací k tradičním médiím jako je tisk,“ říká Ivana Hajšmanová, vedoucí pražské pobočky REALCITY. Své tvrzení opírá o odběry časopisu REALCITY Praha a Střední Čechy a potvrzují to i její kolegové z distribuce. Upozorňuje ovšem také na fakt, že lidé v dnešní době k vyhledávání používají vícero zdrojů. „Naši čtenáři oceňují a hlavně hojně využívají spojení časopisu a realitního serveru realcity.cz, a to prostřednictvím tzv. realcodu, které jsou u každé nabízené nemovitosti,“ popisuje odbornice. Statistiky ukazují, že v hlavním městě sice lidé ve větší míře sáhnou po internetovém kanálu, ale zároveň většina z nich přiznává, že na internetu se nabídky snadno ztratí ve velkém množství inzerovaných nemovitostí. Ideální je tedy kombinace obojího, je-li to možné, nebo volit takové realitní servery, které dokáží nabídky dobře selektovat.  „Naši partneři nám také potvrzují velmi dobré odezvy na vklady svých letáků s nabídkou služeb nebo developerských projektů, které jsme distribuovali dle zadaných lokalit jejich zájmu,“ dodává Ivana Hajšmanová.

 

Plzeň se rozděluje na dva tábory. Internet i pošta do schránky

Plzeňský kraj je podle odborníků v mnoha ohledech velmi konzervativní. Dalo by se předpokládat, že zde bude tady v daleko větší míře fungovat právě tradiční tisk. „Zkušenosti nás utvrzují v tom, že je zde velký rozdíl v lokalitách a také v  ochotě hledat informace o nemovitostech,“ pokračuje Ivana Hajšmanová. Starší a střední generace podle ní stále očekává, že se jim informace dostane téměř až do domu. Proto oceňují nejrůznější informativní letáky umístěné do vlastní poštovní schránky. Mladší generace hledá informace spíše na internetu. Ne jinak tomu je u vyhledávání nemovitostí k prodeji či k pronájmu. Inzerenti, kteří chtějí úspěšně budovat svou značku, využívají osvědčených offlinových reklam jako jsou billboardy apod. Není divu, že je hojně využívají např. developerské společnosti na podporu projektů. Nutno podotknout, že je volí cíleně, vždy v dané lokalitě. Pak bezesporu fungují.

REALCITY

Na Moravě fungují weby, časopisy a plachty!

Mapovali jsme rovněž, jak a co funguje na Jižní Moravě. Základem jsou podle Jiřího Šebka, ředitele pobočky v Brně, dva realitní portály: Sreality (kvůli majitelům nemovitostí nad 45 let) a Realcity.cz (kvůli poptávajícím). I v tomto regionu ovšem lidé s chutí sáhnou po vícero zdrojích pro ucelenější přehled. Tisku tedy ještě rozhodně „neodzvonilo“. Velmi efektivní jsou ovšem na Moravě i plachty s telefonním číslem a nápisem „Byt k pronájmu“, „Dům na prodej“ nebo „Volné kancelářské prostory“. Tomuto druhu inzerce se podle odborníků daří především v menších regionech. „Na Moravě je to jeden z nejoblíbenějších způsobů nabídky nemovitostí.

Co říci závěrem? Ať se při nabídce své nemovitosti obrátíte na profesionály z realitní kanceláře nebo budete inzerovat na vlastní pěst, dobře si prověřte, kde vlastně bude vaše nemovitost vidět, zda nezapadne mezi stovky dalších inzerátů, a vše samozřejmě uzpůsobte regionu, ve kterém se daná nemovitost nachází . Pokud např. vámi oslovená realitní kancelář nebude mít váš vybraný zdroj inzerce ve své nabídce, nebojte se zažádat si o rozšíření nabídky o tento vybraný zdroj. Jen tak budete vědět, že investice do inzerce se vám skutečně vyplatí.

 

Související příspěvky

Co koupit na Vánoce přátelům

redakce

Profesionální odstranění polepů, barvy, silikonů od firmy „ Mytí oken, výškové čištění fasád Ostrava“

redakce

I design otopných těles musí být dokonalý

redakce