< !DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Ta se problematiku snaží dlouhodobě řešit různými způsoby – v minulosti například spustila kampaň, v níž upozornila neplatiče, o jaké výhody, bonusy a slevy přicházejí ti zákazníci, když dlouhodobě dluží. Nyní přichází s tzv. inteligentními plynoměry, které lze dálkově uzavřít a tím odpojit dlužníka od dodávky plynu. Ta přitom nebude obnovena do té doby, než dlužník svou pohledávku vůči společnosti vyrovná nebo než s ní sjedná přijatelné řešení celé situace. Další variantou je plynoměr, který umožňuje odběr plynu pouze při vložení předplacené karty. V případě vyčerpání kreditu, stejně jako v předcházejícím případě, přeruší plynoměr dodávku plynu, a to až do doby opětovného „nabití“ karty. Obě zmíněná zařízení bude postupně Pražská plynárenská instalovat u těch svých zákazníků, kteří opakovaně a dlouhodobě neplní své závazky týkající se úhrady spotřebovaného plynu. „Chápeme, že se někteří naši zákazníci mohou z různých důvodů dostat do složité situace, která jim zabrání přechodně plnit závazky. Jsme proto připraveni domluvit se s každým na individuálním řešení a být mu nápomocni.
Přerušení dodávky plynu považujeme až za krajní možnost. Bohužel vyskytují se i lidé, kteří s námi nekomunikují, situaci odmítají řešit a dohodnout se nechtějí. V těchto případech pak nezbývá, než postupovat razantně,“ vysvětluje mluvčí společnosti Miroslav Vránek